Jednou z nabízených funkcí řady iPhone 14 je Detekce autonehody, která má za úkol zavolat záchrannou službu, pokud telefon zjistí, že uživatel byl účastníkem vážné autonehody.



Od té doby, co byly nové iPhony vydány, slýcháme příběhy o falešných volání na tísňové linky. Každé falešné volání zbytečně zatěžuje místní tísňové linky. Při tomto posledním incidentu hasičský sbor v Kita-Alps v Naganu v Japonsku uvedl, že mezi 16. prosincem a 23. lednem přijal 134 falešných hovorů, hlavně z funkce Detekce autonehody, která se nesprávně spustila, když jejich majitelé sjížděli lyžařské svahy. Celkem tísňová linka přijala v tomto období 919 hovorů, což znamená, že přibližně 100 falešných hovorů způsobených funkcí Detekce autonehody představovalo více než jednu desetinu jejich pracovní zátěže.

Po celých Spojených státech byly také hlášeny případy falešných volání během zimních sportů. Dalším spouštěče byly jízdy na horské dráze. Je to pravděpodobně proto, že vysoká rychlost a dopady spojené s těmito činnostmi jsou pomocí algoritmů snadno zaměněny za řízení a autonehody. Když se iPhone domnívá, že došlo k autonehodě, na zařízeních se spustí odpočítávání (s hlasitou varovnou sirénou), než dojde k automatickému volání na tísňovou linku, s možností proces ukončit. Ale během aktivit, jako jsou horské dráhy nebo lyžování, uživatel nemusí slyšet sirénu, a proto si není vědom, že se funkce spustila. Apple údajně spolupracuje s místními tísňovými službami ve snaze tento problém dále zmírnit.