Populární společnost iFixit zaslala petici Federální obchodní komisi Spojených států amerických požadující nová pravidla práva na opravu, která by chránila zájmy spotřebitelů.
Petice upozorňuje na některé překážky, které výrobci zavedli a které brání zákazníkům a nezávislým opravářům opravovat jejich elektroniku, jako jsou patentované šrouby nebo opravy vyžadující ověření softwaru, což je metoda, kterou Apple používá. iFixit chce, aby FTC zvážila následující pravidla:
- Komponenty by měly být vyměnitelné a snadno dostupné po celou dobu použitelnosti produktu.
- Komponenty, které se běžně rozbijí, by měly být vyměnitelné a snadno dostupné jako náhradní díly.
- Spotřebitelé by měli mít možnost vybrat si, zda odnést poškozené výrobky do opravny dle vlastního výběru, nebo provést opravu sami.
- Když výrobce ukončí podporu pro produkt, jeho klíčové funkce by měly zůstat nedotčeny a nezávislí poskytovatelé oprav by měli být schopni pokračovat v provádění oprav.
- Identické součásti ze dvou identických zařízení by měly být zaměnitelné bez zásahu výrobce. (To není případ zařízení Apple).
- Nezávislí poskytovatelé oprav by neměly mít povinnost oznamovat výrobci osobní identifikační údaje zákazníků.
Společnost Apple v srpnu podpořila kalifornský zákon o právu na opravu a zatímco iFixit chválil Apple za podporu kalifornského zákona o právu na opravu, společnost v září snížila skóre opravitelnosti iPhonu 14 ze 7/10 na 4/10 kvůli způsobu, jakým Apple váže opravárenské komponenty ke konkrétnímu zařízení tím, že vyžaduje ověření.