Internetové reklamní firmy ztrácejí na „stovkách milionů dolarů“ po zavedení anti-reklamní funkci představených Safari s iOS 11 a MacOS High Sierra, zprávy The Guardian.
Jedna z největších reklamních firem, Criteo, v prosinci oznámila, že inteligentní prevence sledování by mohla mít 22% čistého negativního dopadu na prognózy příjmů za rok 2018. Ostatní firmy zabývající se reklamami mohou zaznamenat podobné ztráty, tvrdí Dennis Buchheim z Interactive Advertising Bureau.
„Očekáváme, že řada společností bude čelit podobným negativním dopadům změn sledování Safari společnosti Apple. Navíc očekáváme, že společnost Apple uchová ITP a vyvíjí ji v průběhu času, jak uzná za vhodné„, řekl Buchheim Guardian.
Technologie inteligentní funkce proti reklamě v Safari byly představeny v systémech iOS 11 a Safari 11 v macOS High Sierra 10.13, oba systémy byly vydány v září 2017. Služba inteligentní prevence reklame je navržena tak, aby společnosti zabraňovala invazivním sledování zvyklostí při procházení webových stránek zákazníků na internetových stránkách. Inteligentní sledování prevence neblokuje reklamy – prostě zabraňuje tomu, aby webové stránky mohly sledovat uživatelské návyky při prohlížení bez jejich svolení.
Krátce po uvedení těchto dvou nových operačních systémů se reklamní skupiny zeptaly společnosti Apple, aby „přehodnotila“ své postavení a své rozhodnutí zablokovat sledování na místě, tvrdí, že Apple „bude sabotovat ekonomický model pro internet“.
Otevřený dopis podepsaný Asociací pro data a marketing a iniciativou Network Advertising Initiative prohlásil, že kolektivní komunita pro digitální reklamu byla „hluboce znepokojena„, protože prevence sledování mezi sítěmi společnosti Apple je „špatná pro spotřebitele“. „Blokování cookies tímto způsobem bude znamenat mezi firmami a jejich zákazníky, že bude generovat reklamu obecnější a méně cílenou a užitečné,“ píše dopis.
Technologie sledování reklam se stala natolik rozsáhlou, že společnosti pro sledování reklam mohou znovu vytvořit většinu historie procházení webu. Tyto informace se shromažďují bez povolení a používají se k opětovnému cílení reklam, což je způsob, jakým reklamy sledují lidi po internetu. Nová funkce Inteligentní prevence sledování detekuje a odstraňuje soubory cookie a další údaje používané pro toto sledování mezi všemi stránkami, což znamená, že pomáhá udržovat prohlížení osobních osob.
Zákazníci společnosti Apple, kteří používají platformy iOS 11 a MacOS High Sierra, mohou zkontrolovat, zda jsou na svých zařízeních povoleny funkce Inteligentní sledování prevence v Nastavení > Safari > Zabránit sledování na více místech.