Ze sedmi nových a aktualizovaných produktů, které byly spuštěny během trvání Tima Cooka, mělo pět z nich zpoždění mezi oznámením a dodáním s rozdílem tří měsíců. Zhruba stejný počet produktů byl spuštěn během vedení Steva Jobse, ale pouze jeden výrobek byl odložen o více než tři měsíce.



Tato prodleva přispěla k mnohem delším očekávání mezi oznámením výrobku a jeho zasláním zákaníkům: v průměru 23 dní pro nové a aktualizované produkty za posledních šest let, ve srovnání s 11-ti denním průměrem za šest let od Steva Jobse.

Dlouhá doba mezi oznámeným termínem prodeje a skutečným dodáním může Applu potencionálně dost ublížit. Zpoždění dává konkurentům čas reagovat, to je něco, čemu se Apple v minulosti snažila zabránit tím, že byly zavedeny krátké časy, od uvedení a zahájení prodeje. Navíc Apple může opakovaně zklamávat své zákazníky, když neustále odkládá prodej nového produktu.

AirPods i HomePod zmeškaly důležitou vánoční nákupní horečku a jenom zde Apple ztrácí v počtu několika milionů prodaných produktů.

Pravdou je, že Apple má dnes mnohem složitější logistiku pro výrobu jednoho produktu, např. v době prvního modelu iPhonu fotoaparát dodávala jedna firma, dnes se skládá i na fotoaparát u iPhonu X mnoho dodavatelů. Stačí potom tedy už pouze zdržení u jednoho z nich a vše se najednou musí odkládat.

Zdroj: 9to5mac.com