Sdílejte

CEO společnosti Apple, Tim Cook se sešel s generálním ředitelem Spotify v Cupertinu v Kalifornii, tedy v sídle firmy Apple a hovořili pro server Fast Company. Téma bylo samozřejmě Spotify a Apple Music, dva z hlavních hráčů na trhu streamovací hudby a divokých konkurentů. Cook říkal, že se dívá na hudbu jako na inspiraci a motivaci, filozofii.



Hudba inspiruje, motivuje, je to také věc, která mi pomáhá tlumit mysl. Myslím, že je to lepší než jakýkoli lék,“ řekl Cook.

Tim Cook nechtěl jmenovat doslovně Spotify, ale uvedl, že se obává lidskosti, vše je totiž řízeno algoritmy a to včetně zvýrazněného obsahu. Cook by nerad, aby se z hudby stal pouze bit a bajt místo světa umění.

Apple Music bylo spuštěno před 3 lety a od té doby má 50 milionů předplatitelů, přičemž společnost Spofity má 83 milionů předplatitelů na celém světě. Apple má velkou výhodu v nainstalovaném Apple Music v 1,3 miliardě aktivních zařízeních. Tim však uvedl, že to nedělají pro peníze.

Spotify se zaměřuje pouze na hudbu, ale Apple Music má pod sebou i rozšířené možnosti poslechu, jako jsou podcasty, knihy a další zvukové kategorie. Spotify se stále zaměřuje na bezplatnou hudbu, což je způsob jakým Spotify získává nové předplatitele, kteří vyžadují playlisty, offline poslech a hudbu bez reklam.

Přitom miliardy lidi poslouchají rádio a většina z nich není dnes efektivně zpeněžena. Spotify by se prý mělo zaměřit více na umělce. Ředitel Spotify chce 1 milion umělců, aby vytvořil novou platformu s představou něco jako YouTube, kde mohou umělci a poslouchači komunikovat.