Counterpoint Research zveřejnil celosvětové výsledky v podílu streamovacích služeb v roce 2019. Celkový meziroční nárůst je o 32 procent a aktuálně služby využívá 358 milionů předplatitelů.



Spotify byl lídrem na trhu s 31% podílem na celkových výnosech a 35% podílem na celkových placených platformách, zatímco Apple Music získal druhé místo s podílem 24% na celkových výnosech v oboru a 19% podílem na celkových výnosech placeného předplatného. Základna předplatného „Apple Music“ meziročně vzrostla o 36 procent.

Společnost Spotify si udržela své nejlepší místo pomocí propagačních aktivit, jako je bezplatné Spotify, po dobu tří měsíců, snižování cen, přizpůsobené kampaně jako Spotify a zaměření na exkluzivní obsah. Tech giganti jako Amazon, Apple, Google se začali zaměřovat na streamování hudby a mají dostatek peněz, které mají k dispozici, aby poskytly společnosti Spotify tvrdou konkurenci. „Apple Music“ ve své aplikaci vylepšuje, zavedení nočního režimu, kurátorské seznamy skladeb, které cílí na skupinu atd. Podobně jako Amazon Music zkouší bezeztrátovou hudbu a vytváří si vlastní místo, kde soutěží s přílivem uživatelů.

Více než 80 procent z celkových příjmů ze streamování hudby pocházelo z placeného předplatného, ​​zatímco zbytek pocházel z reklam a partnerství se značkami.

Společnost Counterpoint Research věří, že předplatné hudebních streamů online vzroste meziročně o více než 25 procent a do konce roku 2020 přesáhne počet předplatelů 450 milionů.

Společnost Apple naposledy sdílela konkrétní čísla o „Apple Music“ v červnu 2019 a oznámila, že služba dosáhla 60 milionů předplatitelů. Toto číslo je nyní pravděpodobně o něco vyšší, ale Apple v roce 2020 neprozradil nové oficiální součty odběratelů, ani předplatitelů.