Celosvětově největší sociální síť – Facebook – připravuje žhavou novinku. Společnost by chtěla využít aktuálního monopolu a umožnit svým uživatelům najít svou drahou polovičku. Využít by přitom chtěla pokročilých algoritmů na základě dat uživatelů. Oznámení zatočilo i s akciemi společnosti Match Group, která stojí za aplikací, kterou určitě znáte – Tinder.
Facebook byl již od samého začátku koncipován spíše jako nástroj pro spojení s blízkými, rodinou, nebo známými. Samotný Facebook vždy upozorňoval, že doporučuje přidávat do přátel pouze lidi, které skutečě znáte v reálném světě. Vytvořil tak prostor pro vznik seznamek, které fungují na úplně jiném principu. Teď by se to ale mělo změnit. Facebook by totiž chtěl v průběhu tohoto roku spustit službu Dating, která by měla být integrovaná přímo do aplikace Facebook.
Facebook by chtěl lidem pomáhat navazovat spíše dlouhodobější vztahy. Docílit by toho chtěl právě díky ohromnému množství osobních informací (kromě základních informací také oblíbené zájmy, události, skupiny, komentáře,…). Největší sociální síť by tak byla schopna na základě dat a složitých algoritmů nalézat smysluplné páry. A to je největší výhoda Facebooku proti všem ostatním seznamkám. Účast v seznamce nebude automatická, nejdříve bude nutné se do služby přihlásit. Tím váš účet zobrazíte veřejně na seznamce a také se budete moci podívat na ostatní uživatele.
Zajímavou informací je, že ačkoliv bude Facebook ukazovat váš profil pouze relevantním uživatelům, nemělo by docházet k zobrazení přátelům. Textové konverzace by poté měly fungovat nezávisle na Messengeru. Facebook by funkci Dating chtěl uvést již letoš, přičemž ostrému provozu bude předcházet testovací provoz.