Apple byl obviněn z „pokrytectví“ a „cynismu“ kvůli svým pravidlům proti sledování uživatelů, obchodní skupinou reklamního průmyslu, jejíž členy jsou společnosti Meta a Google.
Interactive Advertising Bureau (IAB) je organizace, která vyvíjí standardy, které se v celém odvětví používají ke kontrole a regulaci online reklamy. Jejími členy jsou Google, Meta, Adobe a mnoho dalších společností. Tento týden měl generální ředitel IAB David Cohen několik věcí, které řekl o přístupu společnosti Apple k zásadám a ochraně osobních údajů. Cohen na výročním setkání vedení IAB obvinil Apple z „útoku“ na reklamní průmysl zevnitř a řekl, že Apple představuje „cynismus a pokrytectví“. Cohen vysvětluje, že zatímco Apple vyžaduje, aby aplikace požádaly uživatele o povolení před jejich sledováním napříč aplikacemi a weby vlastněnými jinými společnostmi, společnost může sledovat své vlastní uživatele bez odpovědnosti.
Cohen odkazuje na funkci nazvanou Transparentnost aplikací (ATT), spuštěnou v dubnu 2021, která nutí aplikace, aby požádaly uživatele o výslovný souhlas, než je budou sledovat. „To opravdu není férový boj.“ Apple v současné době čelí hromadné žalobě, která tvrdí, že zaznamenává mobilní aktivitu uživatelů bez jejich souhlasu, a to navzdory ujištěním společnosti Apple o ochraně osobních údajů. Žaloba obviňuje Apple z poskytování naprosto falešných ujištění, že uživatelé iPhone mají kontrolu nad svými daty.
„Apple zaznamenává, sleduje, shromažďuje a zpeněžuje analytická data – včetně historie procházení a informací o aktivitě – bez ohledu na to, jaká ochranná opatření nebo nastavení soukromí spotřebitelé přijmou k ochraně svého soukromí,“ stojí v žalobě. Zásady a přístup App Store společnosti Apple k ochraně osobních údajů jsou stále důležitějším zájmem mezinárodních organizací a společností. Tento týden Spotify a další napsali dopis EU, v němž označili politiku Applu za „protikonkurenční“ a „škodlivou“ pro společnosti.