Počet platících předplatitelů Spotify přesáhl v posledním čtvrtletí poprvé 200 milionů. Společnost přidala 10 milionů nových předplatitelů a dosáhla tak 205 milionů placených účtů a 489 milionů celkem.
Streamování hudby je těžký byznys. Přibližně 70 % příjmů je vypláceno hudebním vydavatelstvím, které mají být rozděleny mezi skladatele a umělce, zatímco všechny ostatní provozní náklady musí být hrazeny ze zbývajících 30 %. „Amazon prodává Prime; Apple prodává iPhony a iPady; Spotify, budou muset vymyslet způsob, jak přimět lidi, aby si koupili něco jiného.“ Pro Apple to není důležité – je to další lákadlo ekosystému Apple a pomáhá společnosti prodávat vše od Apple Watch po HomePody. Ale po dlouhou dobu byly příjmy ze streamování hudby to jediné, co Spotify mělo.
Spotify dnes oznámil svá nejnovější čísla, počet aktivních uživatelů za měsíc meziročně vzrostl o 20 % na 489 milionů a placených předplatitelů o 14 % na 205 milionů. To není malý úspěch, zejména vzhledem k tomu, že Apple již dávno přestal zveřejňovat svá vlastní čísla, s poslední aktualizací v roce 2019, poté, co dosáhl 60 milionů. (Následné vydání Apple One v září 2020 komplikovalo záležitost, protože Apple Music je zahrnuta ve všech třech úrovních.) Problém Spotify je – a vždy byl – jak vydělat peníze. Od uvedení na trh zaznamenal téměř každé čtvrtletí ztrátu. Za čtvrté čtvrtletí čtvrtletní ztráta společnosti vyskočila z 39 milionů EUR na 270 milionů EUR – téměř 700% nárůst.