15palcový MacBook Air nemá ventilátor a místo toho používá pasivní rozvaděč k odvádění tepla. Společnost Frore Systems vyzkoušela, zda lze výkon dále zlepšit aktivním chlazením.



Společnost do MacBooku nainstalovala svůj vlastní nový polovodičový aktivní chladicí systém a podrobila jej několika testům s některými působivými výsledky. Frore Systems je startup a jeho produktem je AirJet Mini, prakticky tiché tepelné řešení s piezoelektrickým chladicím čipem, o kterém jeho tvůrci tvrdí, že funguje lépe než ventilátory. Uvnitř AirJet jsou drobné membrány, které vibrují na ultrazvukových frekvencích a vtahují vzduch do vstupních otvorů v horní části AirJet. Jak sdílí The Verge, přímé srovnávací testy zpočátku ukázaly, že 15palcový ‌MacBook Air‌ s nainstalovaným AirJet Mini fungoval jen o málo lépe než standardní ‌MacBook Air‌, ale další testy ukázaly působivý výsledek.

Navzdory svým malým rozměrům dala instalace 2,8 mm tlustého AirJet do ‌MacBooku Air‌ nějakou práci. Frore musel odfrézovat 0,3 mm z víka notebooku, aby vytvořil dostatečný prostor pro systém proudění vzduchu, a během toho také odstranil reproduktory, anténu Wi-Fi a vnitřní konektor klávesnice. Pro nás ostatní je nákup MacBooku Pro s ventilátorem rozhodně jednodušší variantou. Dalším problémem, který nebyl v testech řešen, byl reálný dopad takového systému na životnost baterie. The Verge říká, že AirJet Mini čerpal pět wattů z USB-C portu ‌MacBook Air‌ v provizorním nastavení. Frore říká, že jeho čipy AirJet Mini vyžadují jeden watt energie, když jsou správně integrovány do notebooku, a systém spotřebovává pouhých 0,1 W nebo 0,2 W při nečinnosti.